Setem Malaya bernilai Tinggi di Ebay

Posted: October 20, 2008 in perniagaan online
Tags: , ,

Salam …

Hari nie aku cuti , tak berapa sihat . so aku amik masa free nie la untuk cerita pasal setem-setem terbaru aku. Setem terbaru aku nie masa time malaya . time masa Straits Settlements 10 sen Malaya 1923-1948. Masih baru dan datang dalam Block of 4 x 4 negeri. nie photo aku snap.

Yang kedua pula setem paling lama / antik yg aku ada iaitu setem tahun 1896 kesultanan Johore . ia koleksi dari 1 sen hingga 1 Dollar time tu la . set ini agak mahal iaitu kalau bercop dalam 800 usd ikut cataloge value. nie photo tu aku snap utk tatapan korang. yang nie aku ada tak cukup full collection.

dan yang baru sampai hari nie , setem labuan full set iaitu tahun Jan 1880 – 1882 As type 1 but Wmk. Crown CC. dab setem labuan tahun 1902 ful set juga .. kedua2 set nie milai cataloge dalam 200-300 usd. nie aku

snap utk korang tengok. itu le untuk kali nie . Next post aku akan upload ctaloge nilai setem-setem malaya.

Comments
  1. George says:

    Nice collection on early Malayan issues.

  2. ammbiz says:

    thanks george for visit my blog🙂

  3. Shanna says:

    macam mana kita nak value sesuatu setem tu.. saya berminat nak jual setem2 lama yg saya kumpul dulu tapi tak tau nak letak harga berapa..

    koleksi saya banyak yg dari luar negara.

    terima kasih.

  4. ammbiz says:

    morning shanna ,

    Dlam nak letak value setem nie dia ada cataloge utk setem 2 nie , samada dari malaysia atau luar negara. Catalog tu banyak dijual di kedai2 mostly di Pertama kompleks . leh cari kat sana.. dan saya akan upload catalog malaya dan malaysia tu kat sini dalam masa terdekat.

  5. awang ibrahim says:

    saya mempunyai banyak koleksi setem malaya.jika anda berminat,. saya dalam proses untuk masukkan koleksi dalam website saya.

  6. norlaila says:

    saya ada setem lama dan duit lama malaya dan british. macama mana nak tahu harga dan cara nak jual.

    • ammbiz says:

      Norlaila ,

      Harga setem dan duit Malaya ada harga tersendiri . Setiap tahun harga dia akan meningkat . Perlu dapatkan catalog setem/duit lama di Pertama complex dan kedai2 yg menjual catalog tersebut. Dapatkan catalog yg baru supaya dapat tau nilai sebenar semasa.

      Boleh jual di mudah.my atau ebay

      thanks

  7. Taqi says:

    salam? blh Encik tlg nilai setem sy?brpkah harga semasanya…
    mcm mana sy mahu hantar gambar setem itu kt encik??
    hanya 1 setem malaya sahaja..

  8. A RAHMAN SAARI says:

    SAYA BERMINAT SETEM2 LAMA, MASIH MENUNGGU NILAI SETEM2 MALAYA.
    SAYA ADA SIMPAN BEBERAPA KEPING SEJAK ARWAH BAPA KUMPUL DULU.

  9. serena says:

    salam, en boleh bagi emel tak utk saya berhubung berkenaan setem ?

  10. Adam says:

    aku ada banyak juga koleksi setem malaya ni semua simpanan masa sekolah rendah dulu , betul ke value dia camtu senang dapar buyer ke .. Kalau berminat email aku adamkamarul@yahoo.com

  11. azie says:

    salam, sy mempunyai pelbagai koleksi setem lama dalam negara dan luar negara, ingin ketahui dan berminat boleh email bunga_sakura@live.com.my

  12. Muhammad Khairul Amini says:

    salam bro. nk tnya, dalam collections saya,mostly sume setem dari luar negara. agak2 ada nilai tak ? tq

  13. tupperware says:

    I’ve read a few excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I wonder how a lot attempt you place to create this kind of great informative website.

  14. hasnol hisham says:

    salam bro,,sye hasnol..sye ada setem gmbr Tunku Abdul Rahman..setem lama..mcmane nk jual?? mcmane nk tau nilainye??boleh bantu.. leh reply email..
    hasnol_hisham@yahoo.com

Leave a Reply

