Setem unik mahu dijual RM1.5j

Posted: April 18, 2008 in apa aku tulis yek
Tags: , , ,

MUBARAK menunjukkan setem uniknya yang dibingkaikan bersama sampul asal di Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR – Percaya atau tidak, sekeping setem keluaran 1967 dan dulunya hanya berharga 15 sen kini mahu dijual RM1.5 juta.

Setem itu juga dianggap unik di Malaysia kerana tidak mempunyai tanda harga.

Pemiliknya, Mubarak Ali O.A Rajak, 56, berkata, beliau berhasrat membuka tawaran menjual setem tersebut kepada individu atau mana-mana badan korporat yang berminat.

Menurutnya, berdasarkan penelitian daripada beberapa pihak termasuk daripada pihak Muzium Negara, Arkib Negara dan Pos Malaysia, nilai setem yang berusia 41 tahun itu kini semakin tinggi dan dianggarkan mencecah hingga RM5 juta.

Bagaimanapun beliau berhasrat menjual setem itu pada harga yang jauh lebih rendah berbanding anggaran asal dengan harapan setem tersebut tidak ‘terkeluar’ dari negara ini.

INILAH setem yang ditawarkan pada harga RM1.5 juta

“Setem ini merupakan salah satu khazanah dan warisan negara ini kerana ia digunakan sejak zaman pemerintahan Almarhum Sultan Sir Abu Bakar Ri’ayatuddin Al-Muadzam Shah iaitu Sultan Pahang keempat,” katanya kepada Kosmo! kelmarin.

Beliau mendakwa memperoleh setem itu ketika bapanya yang merupakan seorang peniaga menerima sepucuk surat dari Bank Standard Chartered dan mendapati setem itu tidak mempunyai tanda harga.

Sehubungan itu, kepada sesiapa yang berminat membeli setem unik itu boleh menghubunginya di talian 012-3366786.

more info click setem

Comments
  1. muizz says:

    bagus oh klu bleh jual setem lama dapat duit juta2.
    aku pun ada koleksi setem yang aku rasa best giler, klu korang tengok pun cam tak cayer kot. setem ni klu tengok betul2 tulisan bleh nampak lah perkataan malaya. huh lagi lama lah kot dari setem kat atas tuh. aku ada 16setem yang ada tulis malaya dan mula nilai dari satu sen jer. klu betul bleh jual dapat duit juta2, bagilah information kat maner bleh jual hehee. muizz……….. muizain@yahoo.com

    • Firdaus Nasir says:

      Klu betul la saya setem lg lama dr org kat ats ni….setem yg saya kumpul berasal dr moyang2 saya dan telah di turunkan kpd setiap keturunan dan di beri kepada anak sulung keturunan keluarga kami…dah akhirnya ada di tangan saya…setem yg mcm en kat ats pn ada tp yang ada nilai punya la….sekiranya sesiapa berminat utk membeli sbg koleksi peribadi sila hubungi saya…..Firdaus 012-3096345

  2. musz says:

    aku pon de stem lame gak…dia tulis malaya 1 sen dalam tulisan jawi…negeri selangor nyer…de gambar sultan selangor ngan gambar harimau….hurmmm..de orang nak beli ke???klo nak contact aku..

  3. musz says:

    lupe lak nak bg cantact..ni email aku…….musz_012@hotmail.com

  4. mohd saiful says:

    aku pun ade koleksi setem yang lebih lama dari kat atas tu… paling lama dari yang kat atas2 tu dan aku pun ade simpan setem-setem yang kat atas2 tu.. simpanan setem aku sebelum merdeka lagi aitu pada tahun 1937… dan bukan setakat setem lama yg di dalam malaysia tetapi di luar negara… aku dapat sebab atuk aku dulu belayar ke luar negara… sesiapa yg berminat boleh hubungi aku di 013-7333386

  5. ammbiz says:

    saiful ,

    leh post kat sini tak , utk tatapan umum , saya ada koleksi stem juga . nanti saya paparkan di sini , harap tidak menjadi masalah utk anda post kan sini yek.

  6. mohd saiful says:

    ammbiz ada cntact no x?

  7. ammbiz says:

    salam saiful ,

    anda leh e-mail saya utk apa2 permintaan , utk saya tolong jual stem anda pun boleh .. e-mail saya di ammbiz405@yahoo.com

    • Azrul Yeo says:

      sayaadasetem tahun 67.nk jual berapa harganya sekarang

      • ammbiz says:

        perlu maklumat lengkap berkenaan setem, seperti setem dai negeri mana ? bercop atau tidak? nilai yg tertulis pada setem itu ? cam tu baru boleh buat penilaian harga. bukan hanya tahun sahaja.

      • yeokaya says:

        negiri kelantan asal setem tu.kalau nak tengok masuk dlm facebook saya.kalau dpt jual harga RM1000 dh ok.

      • Najmi says:

        Assalamualaikum saiful..saya najmi.saya pasti awak mesti mempunyai koleksi setem yang banyak..awak ada FB tak.. sy nak tgok setem2 yg awak kumpulkan..

  8. iss175 says:

    i’ve got some old stamp collections too. including malaya stamp that features picture of ricefield and sultan selangor and valued 4cents at that time. so x heran sgt ngan stem rm1.5j atas 2…hahaha.

  9. ammbiz says:

    kalau u tengok betul 2 stem 2 dia ada error . Dan stem itu bernilai 1.5 juta . Tapi u pun ada stem tapi tak bernilai …huhuhuhu

  10. aku pun ade setem macam tue …. lgi banyak aku rase
    lagi seko tdi kte ade setem keluaran sebelum merdeka …. aku lagi lama …. setem keluaran tahun 1921 aku dah ade ….. aku dapat dripada pejabat pos tempat aku …..

  11. maee says:

    saya pun ada koleksi setem lama dr zaman pemerintahan BMA di Malaya ketika itu, ada hampir 30 buah setem siapa berhajat untuk mebelinya dengan harga berpatutan sila contact saya-017-5552637.

  12. ammbiz says:

    maee ,

    baguslah maee setem2 tu sgt bernilai , boleh di jual dengan nilai yg tinggi . kalau ada leh paparkan disini atau di http://nogold.com/forum/showthread.php?p=732679&posted=1#post732679

  13. awang ibrahim says:

    saya pun ada byk setem malaya lebih kurang 500keping.sesiapa yang berminat boleh hubungi saya. pak Awang-0139059024

  14. din says:

    rasanya saya ada stem pahang i2,ada juga stem mcm ammbiz tunjukkan..sapa minat leh call 0177884209..khalifah_31@yahoo.com

  15. Roslan says:

    saya ada menjual setem dari serata dunia..Saya juga mempunyai set setem malaya yang memaparkan gmbar raja-raja melayu dari seluruh semenanjung malaya..setem kemerdekaan dan pelbagai lagi..hubungi saya Lan di 0194210903

  16. mekda says:

    saya juga ada byk koleksi stem-stem lama.

  17. fattah says:

    macam mana nk jual setem lama ek???

  18. fattah says:

    thanks bro…

  19. aliah says:

    memiliki setem khas tribute to ian fleming,james bond creator..
    dilancarkn di london oleh Royal Mail pd 8 jan 2008..
    cetakan terhad..
    tiada dlm pasaran malaysia..
    sy terima sebagai hadiah tapi xminat mengumpul setem,
    drpd tersimpan sj dlm almari,baik jual pd collector yg lebih mnghargai,sebab setem tu cantikkkk sgt..

    harga rm145

  20. aliah says:

    feel free to contact :
    aliah.abdullah@yahoo.com
    019-2507539

  21. arifah says:

    saya pun ada koleksi setem2 lama. baru pun ada…x minat nak jual..utk simpanan sendiri sahaja. cuma if sesiapa yg berminat utk kita tukar2 setem…dialu2kan contact saya…di email arifah.hadi@gmail.com

  22. zurah says:

    kalau tengok betul2 saya pun ada setem macam tu. lagi lama pun ada yang ada gambar harimau pun ada, yang north borneo pastu ada kena chop sabah pun ada. nanti saya submit kat sini. apa2 pun email lah kat saya. sapa2 berminat sebab saya ada dua tiga keping bagi setiap koleksi. (^_^).

  23. ateykah89 says:

    aku lak da satu surat prjanjian pajakan tanah tahun 1948 dengan setem lama mlaya skali kt stu.. mmg besla ayat kt dlm 2 oldskool gila..

  24. abd.hafiz says:

    suatu ketika dulu dulu tahun 70an, saya pun macam anda semua…tapi usia dah lanjut ni dah slow untuk kumpul setem ni…..minat tetap minat.
    anak anak pun tak sorang pun berbakat bidang ni……koleksi tinggal koleksi……
    JADI ! saya nak serah kepada yang berhajat.
    Yang istimewa nya saya ada miliki satu buku setem peringatan keluaran negeri china —- tak sempat nak siasat apa yang terkandung….semua tulis cina , dgn setem nya sekali.
    Dan setem yang lain lain tu….ada juga dari luar negara keluaran tahun 50-60an.
    kalau nak sembang sembang…bolih lah ! 0174779375 -hafiz

  25. khaty says:

    salam semua peminat stem…
    saya pun suka sngt kumpul stem. sejak tahun 1974 . skarang ada lima album stem lama dan baru. tak berminat nk jual tapi nak tambah lagi koleksi. saper2 nk bertukar stem atau nak hadiahkan saya stem…boleh le..email saya khatyis62@yahoo.com

  26. Mai says:

    aku ada stamp lma juga tp ndalah spesel cam encik mubarak.. stamp tu hitam putih dan fragile..gaMbar tunku abdul razak tunjuk peta malaysia… aku gak ada stamp borneo gmbr queen elizabeth… ada plak malaya punya tp tu byklah tp x mcm ada harga sgt tu…. pastu ada gak koleksi gmbr lukisan budak2 guna krayon…. smua malaysia punya…

  27. adif says:

    Kepada kawan2 sekalian (pencinta setem), saya ingin menjual setem hologram KLCC ahun 1999.Semasa saya membeli berharga RM5.Cetakan setem ini terhad.Jadi siapa yang meberi tawaran harga yang tinggi dapat memiliki setem ini.Boleh hubungi saya.0123282932

  28. zul says:

    kpada sesiapa yg bminat membeli setem lama2 sluruh dunia tahun (1850 – 1935) hubbunggi sy mlalui email…sy kn attach kn pic tuk anda….

  29. mimi says:

    aku pun bnyk koleksi stem yg btul2 lama dari pelbagai negara…….siapa yg berminat leh contct aku kat dibawah_bayu83@yahoo.com

  30. gambar setem harga 1.5 juta sama cuma negeri selangor harga 15 sen ada..siap sampul lagi an cop pos thn 1971

  31. ada koleksi setem lama bersama resit pembayaran dan surat

  32. elyas bin mohd says:

    saya mahu jual setem hasil lama $5 berharga rm50000

  33. 18/1/2011.Sy ade setem yg paling lama keluaran tahun 1905 singapura imagesnya tntang bngunan zman dhulu kala dan xda erro spa yg bminat hubungi sy 0178298353.Segera

  34. wan says:

    ssape yg blh tlg jual stem2 lma yg ada pd sy..please contact..0179692493..yg btul2 serius shaja..nk jual sbb nk pkai duit..klu mcm setem kt atas,ada dlm 10 kping..termasuk lain2 ngeri..sekian,trima kasih..

  35. syedlutfan says:

    macam setem kat atas tu,aku ade hampir setiap negeri…tak heranlah,lama pada tu pun ada

  36. Prince says:

    Salam.. em.. kpd pminat setia n pgumpul setem lama, aku ade koleksi setem hmpir kbykn negara kt dunia nie, lama n baru.. Setem Malaya pn byk.. Mse British dulu pn byk gak.. klu bminat blh contact aku ~ 012-4459380.. area Kedah.. or email kt PrinceCdic_debomb87@yahoo.com.my..

  37. ridzwan says:

    asalamualaikum para peminat setem semua..saya ingin menjual setem yg sama di atas yg berharga 1.5 juta..sekarang memang mahal setem ni..tapi setem saya lebih jelas nampak muka sultan..apa2 korang boleh sms saya kalau berminat..0134631968

    • ammbiz says:

      Salam..
      Adakah setem saudara seperti setem 1.5 juta itu ? sebab apa setem itu mahal ialah “Nilai” @ harga setem itu tiada di setem tersebut. saudara ada setem yg tidak tertulis nilai ? pikir dan pastikan betul2

  38. ridzwan says:

    w,salam..yes sudah tentu sama..saya ada 3 setem 2..1 dari pahang..dua lagi dari negeri kedah dan penang..kalau nak tgk nanti saya try upload gambar nya ya

  39. jazac says:

    saya peminat setem lama..saya ada lebih kurang 200 lebih setem malaya termasuk setem sarawak dan borneo..setem paling lama saya dari tahun 1920 iaitu setem malaya yang ada gambar harimau saja..

  40. alonk says:

    saya ada stem tun razak menunjuk peta .. kat mane nak jual sye ada 4 setem 2 ..

  41. saiful says:

    kepada sesiapa yg ingin membeli setem dari tahun 1777 dan kebawah sila emailkan kepada saya.terhad

  42. nurul says:

    salam…bapa saya mempunyai setem luar n dalam negara…setem zaman melaya pun ada koleksi…
    contohnya..setem gambar sultan selangor,sulltan pahang,n setem melaya ada kebau n setem gmbr pelanduk dibwak pokok melaka…utk maklumat lanjut @ nk informasi sila hubungi saya di 06-3510536…

  43. A RAHMAN SAARI says:

    SAYA ADA BNYK SETEM LAMA SEJAK MALAYA .. ADA MINAT CONTACT SAYA.

  44. Azrul Yeo says:

    sape beminat nk beli setem lama saya ada dlm 10keping dr tahun 60an hinga 80 n saya nk jual lelong rm1000 koleksi ni koleksi malaysi je.johor ada kelantan ada.atau masuk di facebook saya azrul yeo.atau conta saya 0148425765

  45. Azrul Yeo says:

    saya nk jual 10 keping rm1000

  46. Azrul Yeo says:

    setem gambar kerbau tahun 80 setem malaysia.harga asal 5sen saya nak jual RM200 je berminat contak saya 0148425765

  47. Pn. Suffy says:

    salam…bapa saya penggemar mengumpul setem2 lama..termasuk lah setem yg diatas..yg menariknya, beliau bukan saja mempunyai setem dr negeri pahang itu saja, malahan lengkap semua setem dari seluruh malaysia,kalau berminat sila replay atau hubungi saya..sekian terima kasih.

  48. reen says:

    saya pun ada stem lama, luar negara pun ada.

  49. eddi khairul says:

    ak ad byk setem lame ,setem malaya,setem US portstage 1918 n byk lg yg lame2?tp ak xtau mane ak nk jual n nilai harge setem..kalo ad spe beminat ak blh e-mail pic setem.e-mail eddiekhairul@rocketmail.com

  50. azie says:

    hai ammbiz, sy mempunyai 1 keping stamp lama rsanya dr negara arab, tidak mempunyai nilai pda setem tersebut dan agak lma keluarannya, ingin ketahui dan berminat boleh email ke bunga_sakura@live.com.my, akan sy tunjuk kan stamp tersebut…

  51. kifli says:

    saya ade memiliki stem johor lama.pada tahun 1950. saya ingin menjualnya dengan harganya Rm.3juta sila hubungi saya dengan no.fon:0127291534

  52. mohd hillmi saaid says:

    saya ada setem lama England… berminat mohdhillmi@yahoo.com

  53. DIN says:

    sy byk setem yg lama2 dari luar dan dlm negara.. sy mahu jual semua koleksi sy..

  54. sabrina says:

    salam..
    mak sye minat kumpul setem..skang nie die de byk sgt koleksi setem dri pelbagai negara dan tahun…tetapi kni die ingin menjual salah satu setem die…boleh bantu saye untuk mencari sesiape yang berminat untuk membeli setem-setem nie..pliz…

  55. TJ says:

    eh saya ada stamp tahun 1901 dengan stamp lama yang ada picture P.Ramlee kira-kira berapa harga nya ?

  56. Noor Azahan Bin Mahmood says:

    Bagaimana caranya untuk tahu harga pasaran setem lama? Saya mempunyai koleksi setem Malaya dari tahun 18++ samada yang dah cop atau pun yang belum cop. Ada juga setem2 lama yang masih “serangkai” (belum guna dan belum dikoyak). Saya juga mempunyai koleksi “First Day Cover” (sampul surat kenangan). Bagaimanakah caranya untuk saya paparkan imej koleksi saya buat rakan2 di sini?

  57. azri says:

    aku ada setem nort borneo sabah tahun keluaran 1949 masih baru dan segar belum kena cop lg…8keping aku nak jual 4keping je selebihnya aku nak simpan.0176160607

  58. azroy red hero says:

    assalamualaikum///// saya ade stem lama2 klau sape beminat cl saya 0196331215 ade 300 kping saya nak jual borong saja.

  59. Adam Harriz Setem says:

    assalamualaikum .. saya mempunyai koleksi setem yang lama .. yang ingin dijual
    sesiapa yang berminat boleh beri maklum balas di Facebook .. kakisetem95@yahoo.com atau menghubungi saya terus 0173101900 (Adam Harriz Setem)

  60. Kamarulzain says:

    Saya ada setem yg mcm tu.cuma ada nilai 15sen negeri sembilan punya.berapa nilai dia sekarang?boleh tak tau harga setem yg bernilai d serta dgn pil sekali?sebab byk yg luar negara puny.terima kasih.

  61. saya ada setem lama tahun 1803 .setem gambar electronic pun ada.macam2 setem luar negeri pun ada.setem dalam setem pun ada.sekarangni kat facebook cuma ada gambar duit siling lama.nanti saya letak gambar setem kat face book nanti bolehla semua orang tengok.hubungi saya no h/set 017-6482008 atau email.zbdiamond15@yahoo.com.my atau facebook .zulkifli bakar zul

  62. setem dan duit siling lama nak di jual

  63. saya pun ada setem haiti 1803 .setem elektronik,dan dan ada lagi setem luar negeri lain.x dpt nak sebut lagi.yg ada duit syiling pelik pun ada.depan gambar menegak,belakang kepala kebawah.tepi syiling tu kelihatan 2 warna berbeza separuh kuning dan separuh lagi warna tembaga.ada sesiapa minat boleh beli 10 juta usd.mana nak cari kat dlm dunia ni.kat heritagh auction galery x dpt gaknya
    zbdiamond15@yahoo.com.my

  64. Dato Q Punya says:

    saya ada setem lama utk dijual… sila lihat di photo’s album saya ..

  65. sulaiman mahdi fletcher says:

    saya mempunyai 442 jenis setem negara termasuk luar negara seperti,australia,fhilip,indonesia,hongkong,borneo dan byk lg…sumua nye berusia 41 tahun dan lbeh…berminat sila hubungi saya di no 0172511102

  66. sulaiman mahdi fletcher says:

    saya ada setem yg di atas…malaysia,australia,britain,indonesia,brunei,u.s.a-canada,india-ceylon,thailand,singapore,hongkong-china,eire-danmark-belgie,pilipinas,italy-deutsche-france,jersey-new zealand,nederland yg berusia 41 tahun dan lebih…sape berminat untuk beli sila hubungi saya di no 0172511102

  67. saya ada setem yg diatas…..MALAYSIA, AUSTRALIA, BRITAIN, INDONESIA, BRUNEI, U.S.A-CANADA, INDIA-CEYLON, THAILAND, SINGAPORE, HONGKONG-CHINA, EIRE-DANMARK-BELGIE, PILIPINAS, ITALY-DEUTSCHE-FRANCE, JERSEY-NEW ZEALAND, NEDERLAND yg berusia 41 tahun dan lebih…sape brminat untuk dbeli sila hubungi saya di no 0172511102

  68. ajib says:

    saya ada pelbagai setem lama.yg mcm diatas pun ada tapi yg ada tanda harga.saya nak jual satu buku koleksi setem.sy.boleh hubung sy ni no 0173219846

  69. arif fadzli says:

    sesiapa yang nak jual setem dekat saya boleh postkan gambar-gamba yang hendak dijual di sini :

  70. suraya says:

    saya ade koleksi setem lama yg bercop & tiada cop.setem keluaran hari pertama pun banyak.. sesiapa yg berminat nk beli boleh call 013-3202435..bole tgk fb suraya ayien craft

  71. suraya says:

    salah no fon…014-3202435 hihihi

  72. kai says:

    saya banyak menyimpan stem sarawak yang lama

  73. faizhia says:

    aku ada gk stem malaya lama n stem pertabalan agong..ada sapa2 bole bg nilai sbnr harga stem tu x…dkt mudah.my aku ada post sana..nie no.tpon aku 014-2686570..asraf tq..

  74. norshafila binti ahmad mubarak says:

    saya mempunyai banyak setem2 lama dari tahun 18…dari pelbagai negara,sesiapa berminat boleh hubungi saya -0124451346(norshafila)/0174288794(ahmad nazrin)

  75. Fatin says:

    Slm..cye adew stem hsil lma thn 18++ brsma dkumen lme asl..rm1jta!!

  76. kamil says:

    tmpang tnye macm ne na jual stem ye,

  77. ramli hassan says:

    Saya ada stem Al Marhum Sultan Ismail (Sebelum AlMarhun Sultan Ibrahim) Kelantan & Queen Elizabeth II Kelantan. Mahu jual kalau setuju harga.

  78. Eric says:

    Sesiapa yang minat dengan setem di bawah boleh lah offer harga anda kepada saya,Tq
    1. Malaysia 1986 National Fruits Series Used Complete Set
    2. Malaysia 1965 Birds Series Used Complete Set 8v
    3. Used Stamp 8v Butterfly Malaysia 1970

  79. din says:

    saya ada setem pada tahun 1964. setem daripada negeri terengganu semasa Seri Paduka Baginda Tuanku Ismail Nasiruddin Shah ibni Almarhum Sultan Zainal Abidin, Yang di-Pertuan Agong Keempat, yang memerintah dari 21 September 1965 hingga 20 September 1970, untuk di jual dengan kadar segera. Hubungi saya 011-17977994

  80. safiuddin says:

    Assalamualaikum saya ada menjual setem lama tahun 1923-1948 (penang 10cents), setem malaya tulisan jawi ,setem lama selangor/penang/perak/malacca/johore/pahang/perak . setem malaya 5sen gambar harimau . setem malaya 10sen gambar tun abdul rahman . setem rowland hill 1795-1879 . setem canada / australia .. jika berminat sila hubungi saya .. din 019-9334883 (sms/call/wechat/whatsapp) harga murah saya jual .

  81. zam says:

    Berminat setem bapa kemerdekaan telifon sy 0123655718 Sam
    Area kl&sgor.

Leave a Reply

